Artist Name
Adam
web link
heart icon off (0 users)
Logo
transparent

Artist Image
artist thumb

Functions

transparent
Data Complete
percent bar 20%

Members
1

Origin
flag Acre

Genre
---

Style
style icon Rock/Pop

Mood
---

Born

born icon 1960

Active
calendar icon 0 to Present...

Cutout
transparent

Alternate Name
אדם

heart icon Most Loved Tracks
No loved tracks found...

youtube icon Music Video Links
No Music Videos Found...



Artist Biography
Available in: gb icon flag icon
אדם נולד וגדל בעכו בשם "חיים כהן". למד בבית הספר "התומר" ולאחריו בבית הספר "דרסקי", עבר לחיפה, ובהמשך התגורר בתל אביב למשך כשלושים שנות קריירה מוזיקלית. בסופן, שב לחיפה, בה הוא חי בעשור השני של המאה ה-21.

בגיל 21 התחתן עם מיכל בת שבע, אך הם התגרשו תשעה חודשים מאוחר יותר.

לחשיפה ראשונה זכה אדם בתחרות הקדם אירוויזיון בשנת 1985, שם היה רקדן וזמר ליווי של יזהר כהן בשיר "עולה עולה". השיר נבחר לייצג את ישראל בתחרות האירופאית.

את הקריירה כזמר עצמאי החל אדם בצרפת בתחילת 1986, תחת שם הבמה "כריס לייף" (Cris Life). הוא הקליט שם שלושה שירים באנגלית: "Gypsy Lady" ,"Living Alone" ו"No More Light" שהפך בגרסה העברית ל"אין מוצא". אך השירים לא משכו תשומת לב רבה. לאחר חזרתו לישראל החל בהקלטת אלבומו הראשון "סוד", שאותו הפיק מוזיקלית יזהר אשדות, שגם עיבד והלחין שבעה מתשעת השירים בו וניגן בהקלטות בכל הכלים. את המילים לשירים כתבה בת זוגו של אשדות, אלונה קמחי. בלטו בו השירים "נוסע רחוק", "אין מוצא" ושיר הנושא. האלבום זכה להצלחה גדולה ותוך זמן קצר נמכרו ממנו יותר מ-45,000 עותקים. בעקבות הצלחת האלבום הפך אדם בן לילה לכוכב ענק ואליל נוער. בשנים 1988-1987 הוא זכה בתואר "זמר השנה" של קול ישראל, ושירו "מצטער" זכה בתואר שיר השנה לשנת 1988. אדם נחשב בעת פרסומו לסמל סקס. בין להיטיו נמנים "אין מוצא", "סוד", "נוסע רחוק", "שקיעה אחת", ו"מצטער". הוא זכה ארבע פעמים בפסטיגל, עם השירים "לא לוקח בקלות" (1987), "אל תשכח" (1988), "כמו גיבור מצויר" (1989) ו"הנשיקה הצרפתית" (1990). בשנת 1995 ביצע גיחה נוספת לפסטיגל, עם השיר "בחיק הטבע".‏

בנוסף השתתף אדם גם בקדם אירוויזיונים של 1991 ו-1993. בתחרות של 1991 הוא התחרה עם השיר "יחד נעמוד" שזכה במקום השני, ובזו של 1993 עם השיר "עד", שזכה במקום השלישי.

בין השנים 1992–1995 שיחק אדם ב"פלאי קלעים" בתפקיד עצמו. בשנים 1995-1994 שיחק במחזמר "הקוסם!", בתפקיד פחפח איש הפח, לצד מיכל ינאי וצחי נוי. בשנת 2002 הוא יצא לסיבוב של חמש הופעות ברחבי הארץ. ב-2009 הוציא שלושה סינגלים: "חורף", "אל תקחו לי את האהבה" ו"סניוריטה".

באוקטובר 2007 יצא מהארון כהומוסקסואל.‏

בשנת 2010 הוקרן סרטה התיעודי של הבמאית מירי פרלמן, "חיים ואדם". הסרט מלווה את אדם במשך ארבע שנים, בין השאר בעבודתו בספינת בידור, בפרידה מבן זוגו יניר, ובביקור בקברה של אמו חוה.

במאי 2011 השתתף בעונה הראשונה של התוכנית "היכל התהילה" בערוץ 24. הוא העפיל לגמר וסיים במקום החמישי.

אדם הוא בעליהם של שני בתי קפה בשם "אדאמס", האחד בתל אביב והשני בהרצליה פיתוח, בהם מופיעים אמנים צעירים, ולעתים אף אדם בעצמו.
wiki icon

Wide Thumb
transparent

Clearart
transparent

Fanart
transparent icontransparent icon
transparent icontransparent icon

Banner
transparent icon

User Comments

transparent iconNo comments yet..


Status
unlocked icon Unlocked
Last Edit by zag
08th Dec 2014

Socials
social icon transparent icon

Streaming


External Links
fanart.tv icon musicbrainz icon last.fm icon website icon unlocked iconamazon icon